2005
Hodnocení čtenáři[36]:
18138x
03.06.2005
goma

Constantine

Tenhle film je o boji pekla s nebem. Tyto dvě strany mají mezi sebou dohodu, že ani jedna z nich nevstoupí do lidské sféry. Lidé mohou být ovlivňováni pouze našeptáváním. Jednoho dne si ale Luciferův syn Mammón umane, že se dostane mezi lidi a vybuduje si na Zemi své království. K tomu ale potřebuje kopí osudu (to kopí, kterým bylo na kříží probodnuto Ježíšovo srdce), silné lidské médium a Boží pomoc. Kopí osudu objeví kdesi na stavbě jeden nešťastník, kterého vzápětí posedne ďábel. Silné lidské médium představuje Angela Dodsen - Los Angelská Policistka, která má sestru Isabel, zavřenou v psychiatrické léčebně. A Boží pomoc se Mammónovi dostane ve formě anděla Gabriela, kterého už štve, že Bůh všechno lidem odpouští. Základní zápletka je na světě.

Teď může vstoupit do děje hlavní hrdina John Constantine. Ten má od narození dar vidět démony a tak se živí jako vymítač ďáblů. Kolem sebe má skupinu přátel, kteří mají podobné schopnosti a společně dohlížejí na to, aby nikdo neporušil výše zmíněnou dohodu nebe a pekla. Začnou se ale dít divné věci. Když Isabel skočí ze střechy léčebny, tak Angela nevěří, že by to mohla být sebevražda a pátrá po příčině sestřiny smrti. Pár "náhod" ji dovede až ke Constantinovi, kterého poprosí o pomoc. Constantin nechce nějakou bezvýznamnou sebevraždou ztrácet čas, ale když je na ulici napadnou démoni, tak je mu jasné, že temná síla porušila dohodu a něco společného s tím bude mít právě i Angela. Zasvětí ji do tajů mezi nebem a zemí a začnou pátrat, o co vlastně komu jde. Zjistí, že Mammón plánuje invazi do světa lidí a Angela má být tou vstupní bránou. Constantin ji ale nestihne ochránit a ďáblův syn se už chystá vystoupit z břicha nebohé Angel. Na scéně se ke všemu objeví Gabriel s kopím osudu v ruce a chystá se rozpárat Angelu, aby pomohl Mammónovi na svět. John má poslední možnost - podřízne si žíly, aby zemřel a tím k sobě přivolá samotného vládce pekel - Lucifera. V krátké "kamarádské debatě" John upozorní velečerta na nekalé úmysly jeho syna a Lucifer v poslední chvíli zabrání Mammónovi, aby vstoupil na zem. Mammón se odporoučel zpět do pekel, kde mu Lucifer dal určitě pár ticís let domácí vězení. Anděl Gabriel se zatrest stal člověkem a John Constantine a Angela Dodsenová byli vzkříšeni, resp. nezemřeli.

Všechno nakonec dobře dopadlo a mnozí z vás by si teď mohli říct: "No jo, zase další americká ptákovina!" To jsem si myslel i já, když jsem vkládal CDčko do mechaniky. Ani bych si ten film nepůjčoval, ale kamarád trval na tom, abych se podíval. Teď nelituju.

Film má v sobě takovou bezva ponurou atmosféru a ani ji nijak zvlášť nekazí přeplácané zvláštní efekty a přehnané akční scény. To bude asi tím, že zvláštní efekty nejsou přeplácané a akční scény nejsou moc přehnané, jak už to u podobných filmů bývá zvykem. Důvodem může být i to, že v halvní roli je právě peklo, tudíž neprozkoumaná oblast, takže si filmaři mohli vymyslet milion možností, jak peklo ztvárnit a nikdo jim nemůže nic vytknout. To samé platí i o démonech a o jejich schopnostech. Ani v tomhle filmu si amíci neodpustili triky a-la Matrix (tzv. bullet time). Tohle je ale styl dnešních filmů (a her) a s tím se musím smířit. Comics (původním názvem Hellbrazer) jsem nečetl, takže nemůžu říct, nakolik se filmaři drželi původní předlohy. Ikdyž na první pohled působí tenhle snímek, jako slátanina X jiných filmů, tak přesto všechno má v sobě náznak určité originality a tím dokáže zaujmout. A pokud dokážete na chvíli odhodit předsudky o Hollywoodských filmech, tak věřím, že i vy se budete bavit.

Režie: Francis Lawrence
Hrají: Keanu Reeves, Rachel Weisz, Shia LaBeouf, Tilda Swinton

guest Constantine10/10